Όνομα: | Καλδρυμίδου Μαρία |
Βαθμίδα: | Καθηγήτρια |
ΦΕΚ Διορισμού: | 397/30-04-2008, τ. Γ΄ |
Τηλ./Fax: | 26510 05773 |
Website: | – |
e-mail: | mkaldrim@uoi.gr |
Γραφείο: | 2ος όροφος, Π.Τ.Ν. |
- Αναπαραστάσεις και αντιλήψεις για τα Μαθηματικά και τις μαθηματικές έννοιες
- Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών
- Σχολικά εγχειρίδια
- Οργάνωση και διαχείριση της μαθηματικής γνώσης στην τάξη
- Επικοινωνία και αλληλεπίδραση στην τάξη
- Επιστημολογικά χαρακτηριστικά των σχολικών μαθηματικών
- Μεταγνωστικές και επιστημολογικές αντιλήψεις των μαθητών για τα Μαθηματικά και τις μαθηματικές έννοιες (ρητοί αριθμοί, συναρτήσεις, γεωμετρικές έννοιες)
- Πτυχίο Τμήματος Μαθηματικών του Α.Π.Θ
- D.E.A, ειδικότητα Καθαρά Μαθηματικά, Πανεπιστήμιο PARIS XI, επιστημονικό κέντρο του ORSAY
- D.E.A. στη Διδακτική των Επιστημών με ειδικότητα Μαθηματικά, Πανεπιστήμιο PARIS 7
- Διδακτορική Διατριβή στον Τομέα της Διδακτικής των Επιστημών, ειδικότητα Μαθηματικά, Πανεπιστήμιο PARIS 7, με θέμα “Images mentales et représentations en mathématiques chez les mathématiciens et les étudiants en mathématiques“
- Tzekaki, M., Sakonidis, H., & Kaldrimidou, (2002). Mathematics education in Greece: A study. 3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education: Mathematics in the Modern World, Mathematics and Didactics, Mathematics and Life, Mathematics and Society. Athens, Greece. 629-637.
- Kaldrimidou, (2002), Teachers’ role in the management of mathematical knowledge: an analysis of a problem solving process, in A. Cockburn, E. Nardi (Eds), Proceedings of the 26th Conference of International Group for the Psychology of Mathematics Education, UEA, Norwich, Vol.3, 169-176.
- Kaldrimidou,, Sakonidis, H. & Tzekaki, M. (2003). Teachers’ intervention in students’ mathematical work: a classification. In m. A. Mariotti (Ed), Proceedings of CERME. University of Pisa:Italy, 3(12):1-11.
- Καλδρυμίδου, Μ. (2003). Το δραματικό παιχνίδι ως μέσο για την προσέγγιση αναπαραστάσεων των γεωμετρικών σχημάτων. Στο Α. Γαγάτση & Ι. Ηλία (Επιμ.), Οι αναπαραστάσεις και τα Γεωμετρικά Μοντέλα στη Μάθηση των Μαθηματικών. Εκδ. Intercollege:Λευκωσία, ΙΙ: 117-126.
- Καλδρυμίδου, Μ., Καπέλου, Κ., & Τζεκάκη, Μ. (2005). Σχεδιασμός και ανάλυση διδακτικών καταστάσεων πολλαπλασιαστικών δομών στο Νηπιαγωγείο. Στο Χ. Κυνηγός (Επιμ.), Η Διδακτική των Μαθηματικών ως πεδίο έρευνας στην κοινωνία της γνώσης, Πρακτικά 1ου Συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ. Ελληνικά Γράμματα:Αθήνα, 118-127.
- Καλδρυμίδου, Μ. (2005). Επιστημολογική και διδακτική οργάνωση του μαθηματικού περιεχομένου στα σχολικά βιβλία. Στο: Ε. Σταυρίδου, Β. Βέμη & Θ. Κάββουρα (Επιμ.), Βιβλία, υλικά, λογισμικά για την εκπαίδευση). Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Π.Τ.Δ.Ε.:Βόλος, 145-152.
- Κaldrimidou, M., & Tzekaki, M. (2005). Theoretical issues in research of mathematics education: some considerations. In M. Bosch (Εd), Proceedings of CERME 4. University of Barcelona:Spain, 1244-1253.
- Kaldrimidou, M., Sakonidis, H. & Tzekaki, M. (2007). On the mathematical knowledge under construction in the classroom. In D. Pitta-Pantazi & G. Philippou (Eds), Proceedings of CERME-5, University of Cyprus: Cyprus, 1698-1707.
- Καλδρυμίδου Μ., Μορόγλου, Ε. (2007), Αντιλήψεις για την έννοια της συνάρτησης και ο ρόλος του αναπαραστατικού πλαισίου, στο Χ. Σακονίδης, Δ. Δεσλή (επιμ.), Πρακτικά 2ου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών (Εν.Ε.Δι.Μ), Αθήνα: Τυπωθήτω, 293-303.
- Kaldrimidou, M., Sakonidis, H. & Tzekaki, M. (2007). On the mathematical knowledge under construction in the classroom: a comparative study. Woo, J-H., Lew, H-C., Park K-S., Seo D-Y., (eds) PME-31 proceedings, Seoul:Korea, 3:89-96. PME-31 proceedings,
- Kaldrimidou, M., Sakonidis, H. & Tzekaki, M. (2008), Comparative readings of the nature of the mathematical knowledge under construction in the classroom, ZDM, 40:235-248
- Kaldrimidou,, Moroglou, M. (2009). On functions: Representations and students’ conceptions, In M. Tzekaki, M. Kaldrimidou, H. Sakonidis (eds) Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 3: 265-272, Thessaloniki, Greece: PME.
- Kaldrimidou, M., Sakonidis, H. & Tzekaki, M. (2011). Readings of the mathematical meaning shaped in the classroom: exploiting different lenses. In Pytlak, M., Rowland, T. & E. Swoboda, (Eds.) Proceedings of the 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 2680-2689). University of Rzeszów, Poland: CERME.
- Kaldrimidou, M., Sakonidis, H., Tzekaki, M. (2011). Teachers’ management of meaning construction in the mathematics classroom. In B. Grevholm & G. Anthony (Eds), Teachers of Mathematics: Recruitment and retention, professional development and identity (pp 101-112). Kristiansand, Sweden: Swedish Society for Research in Mathematics Education.
- Tzekaki, M, Kaldrimidou, M. & Sakonidis H. (2013) Teachers’ reflecting on the nature of the mathematical knowledge under construction in the classroom. In A. M. Lindmeier & A. Heinze (Eds), Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 4 (pp. 305-312), Kiel, Germany: PME.
- Βαμβακούση, Ξ. & Καλδρυμίδου, Μ. (2015). Σχεδιασμός δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία κανονικοτήτων από μελλοντικές νηπιαγωγούς: δυσκολίες και προβλήματα. Στο Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη, Πρακτικά 6ου Συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ, (σελ. 208-217). Θεσ/νίκη: ΕΝΕΔΙΜ. Μπεμπέμη, Μ., Καλδρυμίδου, Μ. & Βαμβακούση, Ξ.(2015). Χαρακτηριστικά βαθειάς προσέγγισης στη μάθηση των μαθηματικών: τι κάνουν οι μαθητές που ξεχωρίζουν. Στο Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη (Επιμ.), Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ) (559-568). Θεσσαλονίκη: ΕΝΕΔΙΜ (ψηφιακή έκδοση, ISBN: 978-618-82277-0-5).
- Βαμβακούση, Ξ., & Καλδρυμίδου, Μ. (2015). Σχεδιασμός δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία κανονικοτήτων από μελλοντικές νηπιαγωγούς: δυσκολίες και προβλήματα. Στο Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη (Επιμ.), Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ) (σελ. 208-217 ). Θεσσαλονίκη: ΕΝΕΔΙΜ (ψηφιακή έκδοση, ISBN: 978-618-82277-0-5).
- Τσουρέλη, Δ. & Καλδρυμίδου, Μ. (2015). Διερευνώντας την ενασχόληση γονέων με τη μελέτη των παιδιών στα Μαθηματικά: ζητήματα και αντιφάσεις.. Στο Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη (Επιμ.), Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ) (σελ. 658-667). Θεσσαλονίκη: ΕΝΕΔΙΜ (ψηφιακή έκδοση, ISBN: 978-618-82277-0-5).
- Τσουρέλη, Δ. & Καλδρυμίδου, Μ. (2015). Διερευνώντας την ενασχόληση των γονέων με τη μελέτη των παιδιών στα μαθηματικά. στο Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη, Πρακτικά 6ου Συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ, (σελ. 559-568). Θεσ/νίκη: ΕΝΕΔΙΜ.Καλδρυμίδου, Μ. (2016). Το εκπαιδευτικό υλικό για τα Μαθηματικά στην εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών και στην εκπαίδευση των παιδιών: Πορείες παράλληλες, συγκλίνουσες ή αποκλίνουσες; στο Μ. Σκουμιός & Χ.Σκουμπουρδή (Επιμ.). Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;», (σελ. 104-117). http://ltee.org/sekpy2016 , Ημερομηνία πρόσβασης: 09/11/2016. (κεντρική ομιλία)
- Ντάντου,Γ., Βαμβακούση, Ξ., & Καλδρυμίδου, Μ. (2017) Διερεύνηση της συναρτησιακής σκέψης σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο Θ. Ζαχαριάδης, Δ. Πόταρη, Γ. Ψυχάρης (επιμ.). Πρακτικά 7ουΠανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών: Μαθηματική Γνώση και Διδακτικές Πρακτικές. Αθήνα:ΕΝΕΔΙΜ Ιστοσελίδα: http://enedim7.gr/
- Kaldrimidou, M., Sakonidis, Ch. & Tzekaki, M. (2017, in preparation). Teachers’ voices related to the mathematical meaning constructed in the classroom. In Dooley, T. & Gueudet, G. (Eds.) (2017,). Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10), (pp. 3081-3088). Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME.
- Βαμβακούση, Ξ., & Καλδρυμίδου, Μ. (2018). Το αναλυτικό πρόγραμμα ως εκπαιδευτικό υλικό: το παράδειγμα του πολλαπλασιαστικού εννοιολογικού πεδίου. Στο Χ. Σκουμπουρδή & Μ. Σκουμιός (Επιμ.). Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: Διαφορετικές χρήσεις, διασταυρούμενες πορείες μάθησης» (σελ. 302-311), Ρόδος: Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. και Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ψηφιακή έκδοση, ISBN: 978-960-86791-9-1
- Μπεμπένη, Μ., Καλδρυμίδου, Μ., & Βαμβακούση, Ξ. (2018). Χαρακτηριστικά βαθιάς προσέγγισης στη μάθηση των μαθηματικών: Μια μελέτη περίπτωσης εξαιρετικών μαθητών. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 11, 11-29.
- Τζεκάκη, Μ., Βαμβακούση, Ξ., Καλδρυμίδου, Μ. (2019). Κανονικότητες (patterning) στις μικρές ηλικίες – συνθετική παρουσίαση ερευνών, στο Κ. Χρίστου (Επιμ.) Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της Εν.Ε.Δι.Μ. Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Μαθηματικών. ΕΝΕΔΙΜ Πανεπιστήμιο Κύπρου (σελ. 276-284)
- Πήττα, Γ., Καλδρυμίδου, Μ., Βαμβακούση, Ξ. (2019). Υποστηρίζοντας την ανάπτυξη της πολλαπλασιαστικής σκέψης των νήπιων: μια μελέτη περίπτωσης, στο Κ. Χρίστου (Επιμ.) Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της Εν.Ε.Δι.Μ. Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Μαθηματικών. ΕΝΕΔΙΜ Πανεπιστήμιο Κύπρου (σελ. 314-323)