Name: Papantoniou Georgia
Academic Rank: Assoc. Professor
GG: 455/19-05-2017, vol. C΄
Phone./Fax: 2651005889, -5802
Website: https://www.researchgate.net/profile/Georgia_Papantoniou
http://scholar.google.gr/citations?user=7PEF4DIAAAAJ&HL=el&oi=ao
e-mail: gpapanto@uoi.gr
Office: 5th floor, Building of the School of Education Sciences & Department of Philosophy, Education and Psychology
  • Cognition (cognitive & executive functions)
  • Metacognitive Processes and Self-Regulated Learning
  • Motivation, Emotions & Volition
  • Psychological Evaluation
  • Basic

Degree in Philosophy, Pedagogy, Psychology (specialization in Psychology), School of Philosophy, AUTh.

  • Postgraduate (first & second level)

Postgraduate Diploma in Experimental-Cognitive Psychology, Department of Psychology, School of Philosophy, AUTh.

Doctoral Degree in Psychology (Cognitive Psychology), Department of Psychology, School of Philosophy, AUTh.

  1. Ντίνου, Μ., Μωραΐτου, Δ., Παπαντωνίου Γ., Καλογιαννίδου, Α., & Παπαντωνίου Α. (υπό δημοσίευση). Ψυχομετρικές ιδιότητες της ελληνικής εκδοχής του Ερωτηματολογίου Προσανατολισμών στην Αντιμετώπιση Προβλημάτων. Επιστημονική Επετηρίδα του Τμήματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.
  2. Γιουμίδου, Ε., Χρυσανθίδου, Ά., Mωραΐτου, Δ., & Παπαντωνίου, Γ. (2013). Η επίδραση του αρνητικού και του θετικού θυμικού στη λεκτική ευχέρεια ατόμων προχωρημένης ηλικίας. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τόμος ΣΤ΄, 124-159.
  3. Διμηνίδου, Κ., Mωραΐτου, Δ., & Παπαντωνίου, Γ. (2013). Η επίδραση του άγχους εξέτασης στη Δοκιμασία Σύντομης Γνωστικής Εκτίμησης (ΔΣΓΕ): Εξέταση του ρόλου της ηλικίας και βασικών βιοδεικτών που συνδέονται με το γνωστικό γήρας. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τόμος ΣΤ΄, 216-248.
  4. Moraitou, D., Papantoniou, G., Gkinopoulos, T., & Nigritinou, M. (2013). Older adults’ decoding of emotions: Age-related differences in interpreting dynamic emotional displays and the well-preserved ability to recognize happiness. Psychogeriatrics, 13(3), 139-147.
  5. Papantoniou, G., Moraitou, D., Dinou, M., & Katsadima, E. (2013). Dispositional hope and action-state orientation: Their role in self-regulated learning. In A. Efklides and D. Moraitou (eds.), A positive psychology perspective on quality of life (pp. 219-242). Social Indicators Research Series, 51. Dordrecht: Springer.
  6. Papantoniou, G., Moraitou, D., Kaldrimidou, M., Plakitsi, K., Filippidou, D., & Katsadima, E. (2012). Affect and cognitive interference: An examination of their effect on self-regulated learning. Education Research International. doi: 10.1155/2012/579590
  7. Παπαντωνίου, Γ., & Μωραΐτου, Δ. (2012). Γνωστικές ικανότητες παιδιών προσχολικής/πρώτης σχολικής ηλικίας και υπερηλίκων/ηλικιωμένων: Διερεύνηση των μεταξύ τους αναλογιών. Στο Νοητικές ικανότητες όπως παρουσιάζονται σε διαγενεακές μελέτες (σ. 10-17). Πρακτικά του 1ου Συνεδρίου Νευροψυχολογίας «Τρίτης Ηλικίας». Θεσσαλονίκη: Alzheimer Hellas, Ινστιτούτο Νευροεκφυλιστικών Νοσημάτων.
  8. Μωραΐτου, Δ., & Παπαντωνίου, Γ. (2012). Πρόγραμμα διαγενεακής παρέμβασης σε ηλικιωμένους και παιδιά: Βασικές κατευθύνσεις, αποτελεσματικότητα και συνέπειες στην υγεία και την ευζωϊα των ηλικιωμένων. Στο Νοητικές ικανότητες όπως παρουσιάζονται σε διαγενεακές μελέτες (σ. 3-10). Πρακτικά του 1ου Συνεδρίου Νευροψυχολογίας «Τρίτης Ηλικίας». Θεσσαλονίκη: Alzheimer Hellas, Ινστιτούτο Νευροεκφυλιστικών Νοσημάτων.
  9. Moraitou, D., & Papantoniou, G. (2012). Mindfulness and action control in young, middle-aged, and old adults: An examination of their relationship to attentional bias towards emotional information. Ricerche di Psicologia, 4, 541-576.
  10. Papantoniou, G., Moraitou, D., & Filippidou, D. (2011). Psychometric properties of the Greek version of the Test Anxiety Inventory. Psychology, 2(3), 240-246.
CV