Name: Tsitsanoudis-Mallidis Nikoletta
Academic Rank: Assoc. Professor
GG: 532, vol. C’ 10/4/19
Phone./Fax: 2651005722, 6932-486855
Website:
e-mail: nitsi@uoi.gr
Office: 4th floor, E.C.E.D.U.
  • Greek language and modern (primary) school education
  • Grammar, Syntax, Spelling
  • Communication in the classroom
  • Greek Language and Media: Educational applications in Early Childhood Education
  • Linguistic representations of the economic crisis in contemporary political and media texts
  • 1984: Fellow of I.K.Y. as a pan-Hellenic first in the Panhellenic examinations for admission to the School of Philosophy of AUTh.
  • 1987: Graduation from the Center for Free Social and Philosophical Studies (FKS) of Thessaloniki (three-year course in Journalism). Grade: 9.2.
  • 1988: Graduation from the School of Philosophy, specializing in Linguistics. Degree Grade: 7.903.
  • 1988: Fellow of I.K.Y. as a pan-Hellenic first in the Panhellenic examinations for admission to Faculty of Law of AUTh.
  • 2005: Doctoral Degree from the Department of Primary Education of the University of Thessaly with a grade of “Excellent”. Thesis topic: “The use of the Modern Greek Language and journalistic discourse – The nature, functions and educational significance of modern television journalistic discourse”
  • 2007: Certification “In the utilization of information and communication technologies in education” of the Operational Program “Information Society” of the 3rd CSF.
  1. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2020). Ο δημοσιογραφικός λόγος από τη μεταπολίτευση έως τα «μνημόνια». Harvard University, Center for Hellenic Studies & Gutenberg.
  2. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Μ. Χειλίτση (2019). «Η διδασκαλία των νέων ελληνικών στα πανεπιστήμια των ΗΠΑ: Πού ανήκουν τα προγράμματα των Νέων Ελληνικών;» (“O ENSINO DO GREGO MODERNO NAS UNIVERSIDADES DOS EUA: A QUEM PERTENCE OS PROGRAMAS DE GREGO MODERNO?”) Revista do Departamento de Letras Clássicas e Orientais do Instituto de Letras da UERJ, n. 37 (2018).
  3. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2019). «Ανθρώπινα δικαιώματα και λεκτικές πραγματώσεις του κοινωνικού πόνου σε κείμενα της δημόσιας σφαίρας». Στο Α. Γιώτσα (επιμ.) Ανθρώπινα Δικαιώματα και εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg, 181-195.
  4. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη Ν. (2018). «Νεολογισμοί της δημόσιας σφαίρας: Από τη βάσανο της χρήσης στην ταχεία ωρίμανση των ‘trumponomics’: Μια προσέγγιση με ιδεολογικό προσανατολισμό». Στο Κ. Ντίνας (επιμ.) Figura in praesentia. Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα. Αθήνα: Πατάκης, 564-580.
  5. Tsitsanoudis – Mallidis, N. & E. Derveni (2018). “Emotive language: Linguistic depictions of the three year-old drowned refugee boy in the Greek journalistic discourse”. Interface, Journal of European Languages and Literatures. National Taiwan University, 6, 1-38.
  6. Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2018) (guest editor). Αφιέρωμα στην Ελληνική Γλώσσα: Ερευνητικές εργασίες και νέες θεωρητικές συνθέσεις – Estudos de Lingua Grega. Το Ελληνικό Βλέμμα – Revista de Estudos Helenicos da UERJ. Brazil: Rio De Janeiro University, Instituto De Letras.
  7. Tsitsanoudis, N. & A. Mallidis (2018). “The slogans of the ‘Indignants’ movement in Greece: A critical reading”. In A. Giotsa (ed.) Human Rights in a changing world. Research and Applied Approaches. New York: NOVA Science Publishers, (16), 229-242.
  8. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2018). «Η αποκάλυψη της ‘στάσης υψηλής απατηλής οικειότητας’ ως εργαλείο εμπλουτισμού της κριτικής σκέψης στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα». Στο Κ. Μαλαφάντης (επιμ.) Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Λογοτεχνία και Παιδεία». Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Σύνδεσμος Φιλολόγων Ιωαννίνων. Ιωάννινα, 4-6.11.2016. Αθήνα: Διάδραση, τ. Α’, 603-613.
  9. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2017). Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ: Από την Αρχαιοελληνική Γραμματεία έως σήμερα. Αθήνα: Gutenberg.
  10. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Χ. Στεργιούλης (2017). «Η πρόσληψη της αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο μέσα από άρθρα των Συνταγμάτων 1911 και 2008». Πρακτικά 38ης Συνάντησης Εργασίας «Αρχαία ελληνική, νέα ελληνική και εκπαίδευση». Proceedings of the 38th Annual Meeting of the Department of Linguistics. Τομέας Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Θεσσαλονίκη, 28 Απριλίου, 241-252. Διαθέσιμα στον ιστότοπο του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_38_241_254.pdf
  11. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη Ν. (2017). «Οι ‘ασθενείς’ και οι ‘γιατροί’ των μνημονίων: Γλωσσικές απεικονίσεις του ελληνικού χρέους σε κείμενα της δημόσιας σφαίρας». At Ν. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη (επιμ.) Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ: Από την Αρχαιοελληνική Γραμματεία έως σήμερα. Αθήνα: Gutenberg, 303-345.
  12. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2017). «Οι συμβολισμοί της δημοτικής γλώσσας στη δημόσια σφαίρα μετά το 1976. Μια κριτική προσέγγιση». As Fronteiras da Antiguidade Classica e da cultura oriental: Imanencias. Metafora Editora, Rio De Janeiro (Πρακτικά IV Διεθνούς Συνεδρίου Κλασικής και Ανατολικής Φιλολογίας, 5-8 Ιουνίου). Brazil: University of Rio De Janeiro, Instituto de Letras, 1a edicao, 8-18.
  13. Tsitsanoudis-Mallidis Ν. (2016). “The useofstereotypesandclichédphrasesinGreekjournalisticdiscourse- A teaching proposal related to language courses”. Journal of Mother Tongue Education, 4(1), 64-72.
  14. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2015). «H Ελληνική Γλώσσα στο διαδίκτυο: Μελέτη περίπτωσης μιας γλωσσικής στήλης σε ενημερωτική ιστοσελίδα». Στο Γ. Ανδρουλάκης (επιμ.), Γλωσσική Παιδεία. 35 μελέτες αφιερωμένες στον Καθηγητή Ναπολέοντα Μήτση. Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας, Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αθήνα: Gutenberg, 501-515.
  15. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Ε. Θεοδωρόπουλος (2015). «Η χρήση διαλεκτικών ποικιλιών στις σύγχρονες διαφημίσεις – Ιδεολογικές προεκτάσεις». Στο Μ. Τζακώστα (επιμ.), Η διδασκαλία των νεοελληνικών γλωσσικών ποικιλιών και διαλέκτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές. Αθήνα: Gutenberg, 211-237.
  16. Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2015) (ed.) Greek Language in Children’s Society. New York: Untested Ideas Research
  17. Tsitsanoudis-Mallidis, N (2014). “Interdisciplinary approach of the narrative fairytale in language courses by students of the second grade in a Greek primary school”. International Research Journal for Quality in Education. New York: Untested Ideas Research Center, 1(5), 7-10.
  18. Tsitsanoudis-Mallidis Ν. & Stergioulis (2014). “Rhetorical texts of the 4th century A.D. about wealth and its loss. A critical analysis”. American Journal of Educational Research. Science and Education Publishing, 2(10), 955-962.
  19. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2013). «Σύγχρονες γλωσσικές χρήσεις του αναφορικού επιρρήματος: Τα “λάθη” του σήμερα, “κανόνας” του αύριο;». Επιστημονική Επετηρίδα. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – Journal of Research in Education and Training. University of Ioannina Publications (on line), τ. 6, 4-29.
  20. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2013). Γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση: Επίκαιρες προκλήσεις και προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg.
  21. Huang, J. & Ν. Tsitsanoudis-Mallidis (eds.) (2013). Empirical Language Research. Letting the Date Speak for Themselves. New York: Untested Ideas Recearch
  22. Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2013). “Toddler Inquiry Expressions and Behaviors: Characteristics of Early Linguistic Development as Demonstrated in the Kindergarten Classroom”. Language and Communication Quarterly. New York: Untested Ideas Research Center, 2(1), 54-71.
  23. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2013). «Χαρακτηριστικά του δημόσιου λόγου σε απεικονίσεις της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα». Γλωσσολογία/Glossologia, Ετήσιο ελληνικό περιοδικό Γενικής και Ιστορικής Γλωσσολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, τ. 21, 39-55.
  24. Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2013). Language and Greek crisis. An analysis of form and content. New York: Untested Ideas Recearch Center.
  25. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2012). «Οι γλωσσικές απεικονίσεις της οικονομικής κρίσης στον ελληνικό διαφημιστικό λόγο – Ενδεικτικές αναπαραστάσεις σημερινών νηπίων και παιδιών». Επιστημονική Επετηρίδα. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (on line). Περιοδική Έκδοση Έρευνας στην Εκπαίδευση. Ιωάννινα: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις, τ. Ε΄, 150-181.
  26. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2012). Η διαχείριση του πόνου στη δημόσια σφαίρα – Από τη νηπιακή ηλικία έως την ενηλικίωση. Αθήνα: Προπομπός.
  1. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2012). «Αγανακτισμένων συνθήματα: Γλωσσικές πραγματώσεις και ιδεολογικό πλαίσιο». Νέα Παιδεία. Αθήνα: Πατάκης, τ. 143, 47-64.
  2. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2011). Η γλώσσα των ΜΜΕ στο σχολείο – Μια γλωσσολογική προσέγγιση για την (προ)σχολική εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόλογος: Αθανάσιος Νάκας. Αθήνα: Λιβάνης.

28. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2011). «Γλώσσα και διαπραγμάτευση ταυτοτήτων μέσα στη σχολική τάξη». Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα. Πρακτικά της Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 16-18 Απριλίου 2010. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη], τ. 31, 508-518.

CV